Převod peněz pomocí kreditní nebo debetní karty

Převod peněz přes Wise pomocí kreditní a debetní karty

Předtím než Wise vaše peníze změní středovým kurzem a odešle na účet příjemce, musíte je nejdříve odeslat na jejich lokální účet v dané zemi. Platbu je možné kromě internet bankingu odeslat z kreditní nebo debetní karty.

visamc

Wise akceptuje pouze VISA nebo MasterCard kreditní nebo debetní karty vedené v britských librách nebo eurech vydané v rámci SEPA (Single Euro Payments Area - SEPA zahrnuje celou Evropskou unii včetně Spojeného království a ostatní členy evropské unie, který nepoužívají Euro). Platit kreditní nebo debetní kartou se dá i při převodu z australského dolaru (AUD).

Platba kartami je možná pouze online, pomocí 3D Secure Verification (překl. 3D zabezpečené ověření). Wise nenabízí možnost použít na platbu telefon.

Platba kreditní nebo debetní kartou - postup

kredit01

 

Po tom jak jste zadali částku, údaje odesílatele a příjemce, dostáváte se na krok 5 - odeslání platby na lokální účet Wise. V menu jednoduše kliknete na obrázek Debit Card nebo Credit Card.

kredit02

 

Následně vyplníte údaje - jméno držitele karty, 16 místní číslo karty, datum platnosti karty ve tvaru MM, RR (M-měsíc, R-rok), CCV / CVC číslo ze zadní strany karty (poslední tři čísla) a adresu na kterou je karta registrovaná. Platbu potvrdíte tlačítkem PAY - zaplatit.

Po korektním zadání údajů vyzve Wise vaši banku aby autorizovala a odeslala platbu. Pokud vše proběhlo v pořádku budete přesměrováni na další krok. Pokud se tak nestane někde nastala chyba (čti níže).

Platba kreditkou je vždy zajištěna pomocí 3D Secure scheme - známé 'Verified by VISA' nebo 'MasterCard SecureCode'). Debetní a kreditní karta musí mít vzadu CCV / CVC třímístné číslo.visaverified

Limit a poplatky při platbách kreditní nebo debetní kartou u Wise

Uvedené údaje jsou pouze informační. Wise je může kdykoliv změnit a proto si je vždy zkontrolujte na stránce Wise

Při platbách kreditními a debetními kartami byl zaveden maximální limit pro jednotlivé měny. Jde o bezpečnostní opatření ze strany Wise. Maximální částky jsou 2000 GBP, 2500 EUR, 20000 NOK, 20000 SEK, 20000 DKK, 3500 CHF, 10000 PLN, 3500 AUD. Převod vyšších částek je možný pouze bankovním převodem - internet bankingem, případně platbu rozdělte na několik menších a postupně posílejte z kreditky.

Dobrou zprávou je, že většina lidí vlastní debetní karty (Debit Card), u nichž si Wise neúčtuje žádné další poplatky. Při platbě kreditní kartou (Credit Card) si účtuje malé popaltky (přehled níže), které vám dopředu oznámí. Důvodem je, že Wise musí platit poplatky za přijetí platby při použití kreditní karty - ty si tedy zaúčtuje jako poplatek a zaplatíte ho vy. Výše poplatku záleží i od země a měny, z níž peníze odesíláte.

Měna Limit Debetná karta Kreditná karta
GBP 2000 GBP - 0,3%
EUR 2500 EUR - 0,4%
AUD 3500 AUD 2% 2%
NZD 4000 NZD 2% 2%
CHF 3500 CHF 1,2% 1,3%*
PLN 10 000 PLN - 0,5%
NOK 20 000 NOK - 0,4%
SEK 20 000 SEK - 0,4%
DKK 20 000 DKK - 0,4%

* Při CHF - poplatek za Visa kreditní kartu je 0,8% a za Maestro kreditní kartu je 1,3%.

Pokud byla platba do Wise kreditní / debetní kartou neúspěšná

Je několik důvodů, proč se platba kartou nemusela podařit

Platba byla odmítnuta vaší bankou
Tohle je nejčastější důvod, proč platba nebyla úspěšná (hlavně v případě, že se jedná o váš první převod peněz). Převod mohl být pro banku podezřelý, hlavně pokud provádíte větší částku najednou. Řešením je kontaktovat banku (např. telefonicky) a vyžádat si povolení dělat transakce se společností Wise. Některé banky vás kontaktují i samy (běžně v Anglii) a ověřují si, jestli jste platbu opravdu vykonávali vy. Následně můžete platbu opakovat znovu.

Pokud se nezobrazí žádná chybová hláška a platba se jednoduše neprovede
Může se jednat o zaneprázdněn server na straně Wise v případě zpracovávání obrovského množství transakcí najednou. Nestává se to často. Platbu zkuste zopakovat později. V případě přetrvávajících potíží raději kontaktujte zákaznickou podporu Wise.

Typ kreditní nebo debetní karty není podporován
Převod peněz může být neúspěšný v případě, že typ vaší karty není podporován. Wise se neustále snaží přidávat nové typy karet a nové možnosti jak odeslat platbu do Wise. Řešení v tomto případě je platbu provést převodem na bankovní účet (bank transfer).

Vaše karta není 3D Secured (tedy nemá zajištění VISA nebo MasterCard)
Pokud máte problémy s bezpečným ověřením vaší karty, pravděpodobně je problém na straně banky. V tom případě je třeba banku kontaktovat a řešit problém s ní. Pokud banka nepotvrdí žádný problém, je třeba kontaktovat zákaznickou podporu Wise, případně na převod využít zmiňovaný bankovní převod.

Debetní karta byla použita velmi brzy po posledním raze
Opět jedno ze zabezpečení bank. Kartu nelze požívat velice často po sobě, není možné dělat spoustu transakcí v jeden den - čímž se překročí limit a platba není možná. V tomto případě je třeba jen počkat a transakci zopakovat později.

Uvedené údaje jsou pouze informační. Wise je může kdykoliv změnit a proto si je vždy zkontrolujte na stránce Wise. Zdroj: https://wise.com/help/articles/2452280?origin=search-home-card

>>Nasledujíci článek: Jak zjistit IBAN?